Toll Free: +420 733 180 777

Podzim – je období únavy a oslabené imunity

 

Jak se tomu bránit? Slyšeli jste už o podzimním detoxu?

Pokud ne, tak je ten správný čas se o něm dozvědět.

Nejlepší způsobem, jak posílit imunitu a bránit se únavě je zbavit těla škodlivin a toxických látek.

Proč?

Pokud potřebujeme detox, tak jsme tělo nejdříve museli toxikovat.

Toxinů ze životního prostředí se nevyhneme, ale kvůli čemu trpíme nejvíce? Jsou to zlozvyky, například přejídání, málo pohybu nebo nadměrné pití alkoholu, atd. Náš život je více pohodlný a pokud náš jídelníček není kvalitní, už nám nestačí brát jen vitamíny ve větším množství.

Následkem je, že můžete trpět únavou, bolestmi hlavy, špatným trávením, ekzémy, alergií, atd., to je signál, že je potřeba tělo vyčistit. Neznamená to však, že si objednáte speciální doplňky stravy namísto jídla nebo předražené jídelníčky a budete týden hladovět. Bylo by lepší se nad tím zamyslet.

Detox nebo lepší životní styl

Styl našeho života je v dnešní době hodně zrychlený a většina z nás nemá čas dodržovat detox, při kterém můžeme pít jen vodu a být v klidu doma, jelikož ani nemáme energii fungovat normálně.

Ideální je na chvíli vyřadit maso, pečivo, mléčné výrobky a připojit více ovoce a zeleniny, která obsahuje antioxidanty a ty naše tělo potřebuje. Například jsou tu dnes populární zdravé freshe z ovoce a zeleniny. Doporučila bych neodšťavňovat a spíše mixovat, abychom se nezbavili potřebné vlákniny. Při odšťavňování spotřebujeme mnohem více ovoce, takže i větší množství fruktózy a to není dobře. Skvělá je řepa s ovocem nebo jen se zeleninou.

Když nad jídlem více přemýšlíme, zjistíme, že není potřeba sníst tolik pečiva a cítíme se lépe, máme více energie. Proto sami zjistíme, že nejdůležitější je trvale změnit jídelníček a to nijak dramaticky. Ubereme tzv. zahleňující stravu (pečivo,mléko,..), přidáme ovoce, zeleninu, jíme do polo-syta a jednou za týden si můžeme dopřát i něco méně zdravého. Samozřejmě nesmíme zapomínat na pohyb, nejpřirozenější je chůze. Choďte na delší procházky.

Dále do podzimního detoxu můžete zařadit saunu, páru, yógu nebo lymfodrenáže na rozproudění krevního a lymfatického oběhu. Pokud se budete chtít cítit ještě lépe, můžete k tomu jeden den za měsíc držet půst v podobě různě zpracované zeleniny a ovoce. Ze začátku nejezte ve velkém množství nezpracovanou syrovou zeleninu, pokud nejste zvyklí. Tělo ji zpracovává déle a pak cítíte únavu a mohli byste mít chutě na něco sladkého nebo nezdravého. Nejlepší jsou již zmíněné zdravé freshe.

Upravte si varianty podle sebe, jelikož někomu bude vyhovovat i několika denní detox nebo půst a někteří budou mít problém ho držet i jeden den.

Autor: Terezie Hůlková